Frågor att ställa...

... till intervjuaren:

  • Vilka tre nyckelfärdigheter / styrkor söker ni för denna typ av tjänst?
  • Arbetar ni mycket i projektform eller är det mycket individiellt arbete?
  • Vad skulle jag förväntas åstadkomma under de första sex månaderna på jobbet? Under det första året?
  • Hur ser en typisk karriärväg ut i er organisation för en person med min kompetens?
  • Hur utvärderas och belönas en anställd?
  • Berätta om vad för utbildningsmöjligheter ni erbjuder.
  • Vad är det mest utmanande med denna typ av jobb?
  • Hur ser ni på framtiden i er bransch?
  • Beskriv er arbetsmiljö.
  • Vilka är företagets styrkor och svagheter?
  • Vilka är era kunder?
  • Vilka är era viktigaste konkurrenter?
  • Finns det möjlighet till att arbeta i utlandet?
  • Erbjuder ni internutbildning?
  • Vilka typer av datorer och program använder ni? Kommer jag att ha min egen dator?
  • Hur skulle du beskriva ert företags kultur?
  • Hur ser er organisation ut?
  • Vad förväntar ni er av nyanställda?
  • Vilka egenskaper söker ni hos era anställda?
  • Är det här en ny position? Vad hände med den person som hade det tidigare?
  • Vad är nästa steg i anställningsprocessen?
  • Kommer jag att arbeta självständigt eller tillsammans med andra?
  • Vem blir min chef?
  • Finns det några aktuella eller kommande förändringar i organisationen (fusioner, nedskärningar)?
  • Hur många kvinnor innehar ledande positioner i ditt företag?
  • Hur många andra kandidater är det i denna fas av anställningsprocessen?
  • Hur snart kan jag räkna med att höra från er?
  • Sedan vill jag själv lägga till frågor som kan vara bra att veta 

    - vad finns det för förmåner? (raster, lunch, rikskuponger, försäkring, semester)
    - chans till förlängning?
     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0